mandag, januar 07, 2008

Endelig . . . . SNØ !!!



Med det nye året kom snøen. Jippi! sier jeg. (Jada, jada! Jeg vet at alle ikke er like begeistret for snø som det jeg er, da.)
I går våknet vi til snø, etter at det hadde snødd hele natta. Og slik så bilen min ut etter at jeg hadde børstet av taket:


Tenk så mye moro vi kan gjøre med snøen, da: Ake, gå på bortoverski eller nedoverski, bygge iglo og snøhule, lage snøslott og snøskulpturer, base i snøen, kaste snøball og lage snømann med hatt og gulrotnese.....................og måke snø! Her har Mannen overtatt "snøbrettet". Vi brukte 2 timer på å måke oss gjennom oppkjørsel og brøytekant ved hjelp av "snøbrett" og snøfreser. Puh, svette ble vi også! (Og hvem f.... var det som sa et snø var moro??!!) Ja, ja, men god trim er det nå iallefall. Og det blir sikkert en stund til vi får bruk for disse igjen...
Men fremdeles håper jeg på mer snø (våren kan ennå vente litt...) Vel...... i dag regner det...

Ingen kommentarer: