fredag, januar 18, 2008

Turist i nærmiljøet

Hva gjør man når regnet plasker ned? Hva kan man finne på? Ikke så trivelig å ferdes ute...
En ide er å prøve seg som turist i sitt eget nærmiljø. Denne "turisten" (meg) dro på biltur, (kjørte bilen ut av garasjen og 5 meter bortover gangveien). Og hva gjør så turister? Jo, de fotograferer turistattraksjoner. Denne "turisten" oppdaget på sin ferd et flott fossefall, som hun bare måtte ut og ta bilde av. Som turist trenger man mange bilder av en attraksjon, for man skal da skryte litt til venner og kjente når man kommer hjem igjen...

Ingen behøver å vite at fossefallene ikke er mer enn et par meter høye. Er vel ingen som ser det, vel. Lurer du på om jeg bare tok bilen ut av garasjen for å kjøre 5 meter? Nei, så redd for regn er jeg ikke! Jeg dro videre til Merete for å strikke og skravle.
Et lite tilbakeblikk: I går når jeg renset opp i bekken, hadde ikke all snøen forsvunnet i bekkekanten. I mot meg lyste en liten gave fra naturen: et hjerte av snø! Hjertet mitt gjorde et hopp og dagen ble med ett litt lysere. Akkurat som jeg fikk "et smil i hjertet".
Jeg er glad i naturen, å ferdes ute i den, og fange inn dens former, farger og miljøer med "sjelen" og kamera. Gode minner og gylne øyeblikk å se tilbake på, som får tankene og fantasiens vinger til å fly. Jeg håper jeg får mange slike "flyturer" framover, og kanskje får jeg flere med meg på en liten flytur gjennom naturbildene mine. Eller kanskje inspirere andre til å skape seg sine egne flyturer? God flytur :-)

1 kommentar:

merete sa...

Stort fossefall og lang tur... før du dro til meg, da :-)
Hjertet var bare så nydelig!