torsdag, januar 17, 2008

Endelig - SOL!

Det var utrolig flott å se blå himmel og sol igjen etter mange, lange dager med grått og vått vær. Jeg har nytt det fine været til fulle, og tilbragt det meste av dagen utendørs. Men kamera tenkte jeg ikke på å ta med meg, så det ble den blå ettermiddagshimmelen med snev av rosa skyer som får presentere en blå og solrik dag. Siste døgnet har vi her i Vestfold hatt tendenser til flom, og vannet har funnet nye veier å komme seg fram på. Vadestøvler var nok det mest egnete fottøyet for å få tak i dagens post, og kanskje kan det være kjekt å ha en egen bekk i oppkjørselen også? Eller en hengemyr nederst i hagen? Tja, hvem vet.. jeg synes jeg hører Øystein Sunde si: "Kjekt å ha. Du kan jo få bruk for'n en vakker dag..."Vann,vann,vann... Kjekt å ha til så mangt, men kanskje ikke i for store mengder fra oven?
Jeg har trodd at jeg har lært at sola og månen har hver sin tur over himmelhvelvingen og derfor ikke er oppe samtidig. (Eller er det bare noe jeg har innbilt meg at jeg har lært?) I dag tittet iallefall månen fram på himmelen før sola hadde gått til sengs for kvelden.
Med alt det regnet som har kommet ned har bekkene flommet over og funnet nye veier. Jeg tok meg en tur til den ene bekken bortenfor huset for å rense opp i den ene bekken. En strevsom, og særdeles møkkete oppgave, men en veldig nødvendig ting å få gjort før neste regnvær setter inn. Gjett om jeg var møkkete da jeg kom inn! Jakke og bukse gikk rett i vaskemaskin, og hendene måtte skrubbes for å bli seg selv igjen:
En flott dag med sol og utevær. Men vet du hva? ......nå regner det igjen...
Optimistisk og regnvåt hilsen

Ingen kommentarer: