tirsdag, januar 15, 2008

Våt vinter...

Vestfoldvintern er lunefull med herlig snø den ene dagen, for så å være regnvåt og grå den neste dagen. Her har blåsten ult rundt hushjørnene og regnet hamret på vinduene. Fint vær ute til å være inne i :-) En liten tur ut måtte jeg allikevel, for å få byttet ut tung inneluft i lungene med litt frisk uteluft. Og det ble en kjølig og våt tur. Kamera ble liggende hjemme. Men da jeg kom tilbake var det opphold og da fikk kamera en liten luftetur. Regnet sto ut av takrenna tidligere på dagen, men nå var det bare redusert til en liten pistrete stråle:
Når det regner smelter snøen unna. Snøhesten jeg lagde på lørdag er nå redusert til et merkelig fabelvesen:

Jeg lurer på hvordan resten av vintern vil bli. Våt og fuktig? Kald og snørik? Mild og solrik? Vel den som lever får se;-)
Når uteværet er grått, rått og vått er det godt å kose seg med en god tegneserie. Jeg fikk en herlig tegneseriestripe av Nevøen for en stund siden. Den har fått hedersplass på oppslagstavla.


Ps: Ser du kattesokkene mine? Jeg synes de passet så godt, at jeg ikke hadde hjerte til å redigere dem bort, slik jeg først hadde tenkt. Nå blir det kylling-gryte til middag, fyr på kjøkkenpeisen og en kopp rykende varm te til dessert :-)

Ingen kommentarer: