lørdag, januar 12, 2008

En lørdag med regn og snø...

I dag våknet vi til regn, øsende regn. Æsj! Utover dagen ble regnet til store, våte snøfiller. Ikke så veldig trivelig utevær, akkurat. Men hva gjorde vel jeg når det på ettermiddagen ble oppholdsvær? Vel, våt snø...? Den kan vel brukes til noe? Iallefall er den fin til å bygge og forme med. På med klærne og ut! Krabbet rundt på bakken og rullet små og store snøballer. Så var det å finne ut hva jeg skulle bygge i dag? Hmm... Aha! Jeg har det! Rulle, rulle snøball, feste dem sammen med klamme snøklatter, og så gni over med vottene for å få overflaten glatt og for å forme figuren min. Lurer du på hva det ble nå, eller...? Det ble en hest! Ser du ikke at det ble en hest?! Vel, det ligner på en hest,da. Iallefall litt...? Synes du jeg er barnslig ? Å, neida! Bare gå ut og prøv! Det er morsomt, kreativt skapende og god trening for kropp og hode... Også er jeg så enig med den som en gang sa at: Det å være ordentlig voksen, er å beholde noe av barnet i seg. Kanskje burde vi bli flinkere til å leke, selv om vi er voksne? Tørre å leke sammen med andre og alene kan bli et motto for 2008. Så lykke til med nye lekeprosjekter :-)
Jeg er et lekende menneske - en homo ludens.

1 kommentar:

Tone sa...

Nei for nydelig snøskulptur!