mandag, april 11, 2011

VÅR!!

I dag har jeg vært på tur i vårsommerværet. I mitt nærmiljø er det mange fine turmuligheter og jeg liker vekslingen mellom veier, å gå langs sjøen og inne i skogen. Jeg er heldig som kan kombinere alt dette på en og samme tur:-)

Det er herlig å kjenne sola varme og en lett vårbris mot kinnet der jeg vandrer langs sjøen. Kjenne salt lukta fra havet. Høre måkene skvaldre og ærfuglene kurre i vårens jakt på en make. Oppi skogkanten blir trafikkstøy og hverdagslyder langs veien avløst av skogens skjermete ro og et allsidig fuglesangkor. Som balsam for kropp og sjel.

I strandkanten har et måkepar tydeligvis funnet tonen:

IMG_2040

Og de er ikke alene om det:

IMG_2043

På brygga holder “bryggepatruljen” oversikt, og her går alarmen om noen våger å nærme seg:

bryggepatruljen

Båtsesongen er i gang. En snekke tøffer forbi bryggepatruljens årvåkne blikk:

båttur1

Nydelig og stille på sjøen:

øya

Det er deilig å kunne gå i skogen uten ski på beina også;-) Snøen smelter og stiene dukker opp igjen:skogen

Bortover mot skogkanten titter vårens første hvitveis fram:hvitveisahvitveisdhvitveise

Og noen gullstjerner har også slått ut i fullt flor:

gullstjernegullstjernea

Gullstjernene skinner som soler i grøftekanten, og gir løfte om en solrik vår. Jeg gleder meg over alt som vokser og gror, og gir meg fargerike gleder i hverdagen.

navneskilt

Ingen kommentarer: