fredag, april 29, 2011

overskrift

Dagen i dag bragte med seg en smak av sommer! Varme, sol, hav og en lett bris mot ansiktet gleder et sommermenneske som meg. jeg våkner til liv etter vinterens dvale. Overskriften på innlegget i dag tror jeg kommer fra en sangtekst av Finn Kalvik. Den bare ramlet ned i hodet da jeg kjørte båten ut til sommerøya i dag: Det var som om hav og himmel gikk i ett:

sjø5

 

sjø4

 

sjø1

 

sjø7

Havblikk og utrolig flott. De eneste bølgene på havet var de som båten etterlot seg:

 IMG_2133

Håper sommeren i år vil bringe mange slike dager. Det fyller opp gledesbatteriene.

Bjørketrærne våknet til livet etter vinteren de også. Her utenfor hos meg ble de grønne på under en uke!

vår3

vår2

vår1

Påsken tok med seg lyse, flotte måneskinnskvelder. En fullmåne så rund, blid og varm steg opp over horisonten og tittet fornøyd inn gjennom vinduene mine. Tidlig på kvelden var den varmgul mot den mørkeblå himmelen:

måne1

Senere på natta var den lysende hvit og kastet et magisk skjær over omgivelsene:

måne2

måne3

Jeg ser framover mot mange lyse dager og lange  kvelder, og netter med måneskinn. Og har du lyst på en måneskinnstur er det bare å si fraSmilefjes

navneskilt

Ingen kommentarer: