mandag, desember 10, 2007

Vintern på snarvisitt.



Heisann, gjett om jeg ble overrasket i går morges! Utenfor vinduene snødde det et fint dryss som la seg som et lite hvitt teppe på bakken. Trær og busker kledde seg i hvit brudestas med snøkrystaller langs greinene. Her gjaldt det å være rask og fange snøen med kameralinsa før den smeltet, for her er det sånn at snøen ofte ikke blir liggende lenge av gangen på denne tida av året. Og i dag er den helt vekk... (snufs!) Under her kan du se noen av bildene jeg tok.
Sommern er definitivt på hell... ;-)
Hvem har vært på ferde her, da? Jo en stor og en liten: Pus og jeg.
Pusen i snøen. Kan nesten høre henne tenke: Isj, er det den tida igjen. Er det virkelig kommet snø?!! Nei, da er det bedre inne på varmtvannstanken. Jeg går inn igjen jeg!
Som sagt, så gjort. Det er pus som vet å innrette seg, og kose seg maksimalt!
Ikke så mange andre spor å se enn mine egne såleavtrykk.
Og tenk ingen spor på gangveien, og ingen biler på veien som pleier å være full av biler!
Litt blåtime var det ennå da jeg var ute med kamera, og det gjør bildene litt blå. Men det var slik lyset var ute på morgenkvisten. Her har bjørka i hagen tatt sitt fineste hvite vinterslør på.

Og spireahekken er med på vinterfesten kledd i hvitt den også.

Tre steiner ved terrassen har tatt vinterluer på. De ser ut som tre små pinnsvin ute på tur en vinterdag og utveksler siste nytt og sladder om pinnsvinet i nabohagen... (Jada, jeg vet at pinnsvin ligger i dvale om vinteren og ikke er ute og vandrer!)
Grantreet på haugen har hvit vinterkåpe på...
og furutreet strutter av vinterlig lykke dekket av snøkrystaller.
Grantreet i skogkanten skal stå vinterbrud og har tatt den hvite brudekjolen på :-)

Og ser det ikke ut som det henger en fyrstikkmann kledd i hvitt, der ytterst på greina?
Høsten visne blomsterstand har tatt den hvite nisselua på.


Jeg har fulgt en liten rosenknopps skjebne nå i høst. Og her har den fått en vinterlig pelskåpe på etter snøfallet. Hvordan den har sett ut tidligere i høst? Se her:










Og nå er det bare å glede seg til mer snø i vinter, slik at det kan bli akeføre og snø til å bygge snøskulpturer og snømenn, og nok snø til å gå på ski :-)

Snø gir julestemning...

Så derfor, litt på forskudd: God Jul :-) ( eller kanskje god førjulstid?!)

1 kommentar:

merete sa...

hei vinter... og takk for visitten! Det var jo greit at søndag var snødagen så langt: Ingen kaos på veiene!