onsdag, desember 05, 2007

Litt forandringer i bloggen min...

Ser du at bloggen min er blitt litt annerledes (igjen...)? Bakgrunnsfargen er endret fra lys himmelblå til vanlig hvitt. Det er flere grunner til det:
1. Jeg synes bildene mine kom bedre fram på en hvit bakgrunn.
2. Underskriften min skiller seg ikke lenger ut som en hvit etikett.
3. Det er lettere å gi bildene en mer spennende ramme mot en hvit bakgrunn.
4. Neida ;-) nå var det ikke flere grunner. (Tror jeg...)
Jeg slet litt med å gi opp den himmelblå bakgrunnen, for den betydde mye for meg; havet, sommerhimmelen, drømmer for framtiden... Kanskje har den hvite fargen noen elementer i seg som jeg er glad i også? Hmmm.. Joda, det tror jeg: Jeg elsker snø! Ja, sånn bortsett fra når jeg må måke snø flere ganger om dagen,da. Noe av det jeg liker allerbest er når det kommer nok snø til at jeg kan spenne på meg skiene her hjemme og gå en skikkelig skitur i flotte oppkjørte løyper. Gli fram blant snødekte trær og over flate jorder som minner om vinterferie på setra og lange fjellvidder (iallefall i fantasien.) Jeg liker også bratte, snødekte bakker, for de er flotte akebakker :-) Og kram snø er heller ikke å forakte, for da kan jeg lage snøskulpturer og snølykter. Vintersnøen drysser et hvitt, uskyldsrent og dempet,lunt teppe over omgivelsene; et godt teppe som gjør hverdagene lyse og gir ro i sjela når jeg kikker ut på snødekte jorder der måneskinnet leker over snøflaten.
Hvitt er også fargen til noe spiselig jeg er veldig glad i: Iskrem! Nam! Jeg har forresten lest et sted at iskrem kan være oppkvikkende når humøret ikke helt er på topp. Kanskje derfor jeg spiser så mye iskrem i perioder? Hvitt er også fargen som vanlig papir har; papir til skriblerier, til tunge tanker, til gleder og til maling. Også er det stort sett hvitt papir jeg bruker til papirklippene og eskelagingen min. Når jeg sitter med disse aktivitetene opphører virkeligheten å eksistere: Jeg er helt oppslukt i det jeg holder på med og hverdagsproblemer, tid og sted er ting som ikke lenger eksisterer, bare jeg og papirene akkurat her og nå. Og da, da kobler jeg av og synes livet er godt...
Ja, hmm... det ser nå ut til at den hvite fargen også passer meg... :-)
Klem fra...

Ingen kommentarer: