onsdag, desember 05, 2007

En god ting kommer sjelden alene...

Det sies at en god ting sjelden kommer alene, og en slik dag hadde jeg i går.
Først var jeg ute og sjekket dagens post i postkassa (snailmail, altså). Og hva lå vel der og lyste i mot meg? En tykk bokpakke! Jippi! Endelig var den her! Endelig!
Å, er du der ennå... Hva det var sier du? Det beste en ihuga Harry Potter fan kan få i disse dager: Den siste Harry Potter boka! Der jeg vil få vite hvordan det hele ender...
Det andre gode som hendte i går var at Meretes årlige julekalender endelig kom innenfor døra her. Den er årets og advents største høydepunkt (!) og en del av julegaven fra søstern Merete. Merete prøvde et år å si at: "I år blir det nok ingen hjemmelaget kalender på dere." Mannen og jeg stod der som to skuffede småbarn som nettopp har fått vite at julenissen ikke finnes. Og Merete skjønte visst at den kalenderen betydde mye for oss, for det ble kalender det året også, og det neste, og det neste... Så nå kan vi vel kalle det en fast tradisjon? Og tradisjoner skal man ta vare på, har jeg hørt ;-) Her er første del av kalenderen:
Vi lurte selvfølgelig mest på hva den store pakken inneholdt... men det sto ingenting om at den tilhørte første luke i kalenderen. Vi får vel prøve å smøre oss med litt tålmodighet når det gjelder åpning av den pakken. Men... Mannen og jeg kunne nesten ikke vente med å åpne de første lukene (konvoluttene) i kalenderen. Og heldige oss, som kunne åpne 4 luker samtidig! Vi stod tett sammen ved kjøkkenbenken og småkranglet om å åpne lukene.(Barnslige vi? Å, neida!) Vi koste oss veldig der vi stod og leste og kikket på innholdet i kalenderen. Her kan du få en kikk på noe av innholdet:
Se!Det var kloke ord om katter, katte-pakke-merkelapper, ord om engler og til meg en oppskrift på engleuro i papirklipp. Mannen Fikk en stilig eske han kan klippe ut! Vi var kjempefornøyde, vi! Også er jo hvert kalenderkort så flott laget med bilder, stjerner, stilige skrifter og små kruseduller og skriblerier. Helt typisk Merete :-)
Nå kan vi nesten ikke vente til i ettermiddag med å åpne neste luke i kalenderen:
En kjempestor klem og stor takk til Merete som hvert år gir oss gleden ved å dele sin kalender med oss :-) Takk!!

1 kommentar:

merete sa...

Det var hyggelig å høre at den faller i smak i år også!
og den store pakken... den var jo til første dagen!