tirsdag, desember 04, 2007

Ny oppdagelsesreise med kamera...

Jeg har visst endelig oppdaget at det er noe som heter macro på et kamera. Så nå kryper jeg stadig rundt på alle fire og leter etter motiver, med den nysgjerrige kameranesa mi :-) (Synes du ser meg? Ikke le!!)
Morgenen i dag var kald og møtte dagen med et dekke av rim på bakken. Alt var innhyllet i et lag av sukkerstrøssel...

Rohdodendronen i hagen hadde pyntet seg med rimkranser i toppene...

Og gresset hadde kledd seg i et lett hvitt slør...
Kristorntreet hadde rimkappen godt på...
... mens friske røde bær lyste opp under kappen. (Kan jo bli fine i juledekorasjon, de)
Noen nifse figurer med skjellete kropper ålte seg over berget i hagen...
Taket på garasjen hadde fått et loddent teppe av rimkrystaller strødd utover takpappen...og lyssatt med lyset fra "den blå timen"...
Og jammen fant jeg ikke blåfjell godt kamuflert i min egen hage!

Og kanskje har dronning snørosa vært og strødd litt sølskimrende krystaller over de visne sommerblomstene, slik at de bevarer litt av sin fordums prakt?Hvordan gikk det så med roseknoppen jeg håpet skulle klare å springe ut nå på senhøsten? Det gikk ikke så bra. Kong vinter tok visst livspusten fra knoppen før den fikk vise sin fulle prakt.Men også visne vinterroser har sin skjønnhet der de vitner om sommerens vakreste blomster.











2 kommentarer:

merete sa...

Nydelig! takk for at jeg fikk bli med på rundturen i hagen :-)

Anonym sa...

Ååhhh, så fine bilder! Og de som sier at høsten er en trist årstid... Hmmm... Jeg har forresten fulgt med på bloggen din hele tiden selv om jeg ikke har sendt noen kommentarer før - så bare fortsett og skriv du... ;-)