fredag, november 12, 2010

overskriftnov

Flere årstider har vært på besøk denne uka: Vinter og høst, snø og regn, solvarme og isvind, kuldegrader og varmegrader. På mandag la isen seg…

novis3

Steinene fikk iskalotter på :- )

novis1

novis2

Sola steg opp over Slottsfjellet.

novtårn

Sola spilte fantasien et puss, og tankene fikk vinger… og dro helt til Australia. Der har de et fjell som heter Uluru eller Ayers rock – det røde fjellet.

ayers rock

Jeg fant Tønsbergs Ayers Rock….

novis9

novis8

… som egentlig er grevens skog ved Jarlsberg :- )

Fuglekikkertårnet i naturreservatet på Ilene brukte sola som spotlight denne morgenen.

novtårn1

Plantene langs stien jeg går til jobb, var blitt strødd med perlesukker i løpet av natta:

novblad2

novblad

Tirsdag var en kald dag med storm i kastene, og onsdags morgen var det skikkelig snøstorm…

novis10

Kontrasten er stor til bildet jeg tok samme sted for omtrent en uke siden. Godt at fyret fremdeles viser vei.

novis11

I Nordbyen var det rene julekortstemningen:

novembersnø1

Og byen hadde fått hvit vinterkappe på.

novby novby1

Ved Domkirken kikker Svend Foyn på været, og lurer på om vinteren er kommet for å bli denne gang.

 novby3

novby2

Men, akk, for en snø-elsker som meg må jeg bare innse at vintern var på snarvisitt denne gangen også. Torsdags morgen var det 10 kuldegrader og sol om morgenen, og fantastisk med hvit, ren snø i solskinnet. Det var den kaldeste novembertemperaturen her  på 40 år! Også snakker man om global oppvarming….

novis4

Varme fikk vi utover dagen på torsdag, og på kvelden ble det varmegrader og regn! Jeg vil mye heller ha snø enn regnvær!!! Jeg sitter her og blogger mens jeg hører regnet tromme på taket. Øs, pøs, grått og trist vær i dag. Fint vær til å få gjort litt innendørs. Vaskemaskinen går, oppvasken står for tur, og blir det tid skal jeg trene litt i dag. I kveld blir det skalldyraften hos gode venner, og jeg gleder meg til det:- )

navneskiltSmilefjes

Ingen kommentarer: