lørdag, mars 07, 2009

Vinter eller vår?

Årstidene spiller en et aldri så lite puss om dagen. De kan ikke riktig bestemme seg for om det skal være vinter eller vår. Den ene dagen er det kuldegrader og snør store snøfiller som legger seg som en hvit dyne over omgivelsene. Den neste dagen er det mildvær og snøen smelter til store søledammer. Hva jeg foretrekker? Det vet du vel... Jeg vil mye heller ha det hvite teppet enn den våte, brune snøslapsen. Jeg kan ikke noe for det,men et hvitt, nysnødd teppe over landskapet er noe av det vakreste jeg vet :-) Og med sola som strør diamanter over snøteppet kan det neppe bli bedre. Jeg er litt oppgitt over mine medborgere i Tønsberg om dagen. Her klages det over snø, for mye snø og en vinter som ikke slipper taket. De krever vår, varme og sol! Avisa skriver om vår og vårblomster. Men tror du noen av dem vil ha snøslaps og mildvær? Å. neida. Da blir det klager over sørpeføre og våte føtter på tur gjennom byen. Jeg undrer meg på hva de egentlig vil? Joda, vår vil de ha, fort, men snøen skal visst bare forsvinne over natta uten smeltevann og regn, og trylle våren fram fra den ene dagen til den neste. Sorry folkens, men det er ikke slik det fungerer. Smør dere med tålmodigehet for det kan ennå være en stund til vår. Vi er bare i begynnelsen av mars ennå. Det kan fremdeles komme mer snø...Og for å gi et ekstra lite stikk til dem av dere i byen her som ikke er begeistret for snø: jeg vet om et år det kom snø 18.mai! Hurra!

Ble du provosert nå?

Jeg hadde litt tid til overs og måtte bare ha ut litt "snø-klage-frustrasjon"


Ingen kommentarer: