lørdag, mars 07, 2009

Vårlig vinter eller vinterlig vår?

Her kommer en bildereportasje over siste ukes skiftende vær og årstid. Først nysnø..... så mildvær og snøsmelting... og de rareste vesener dukker opp.
Kan du se at det er en snøkatt på neste bilde? Se om du ser den, da vel :-)



Men hva dette er...hmmm.... sannelig om jeg vet...

Jeg må nok innrømme at snøsørpe kan være fint det og (men kun sånn fotografisk sett!).

Og så går det som det må når Tante Tø slår til med varmegrader og et snev av vår. Snøklumpene får seg et bad i sølevann.

Snøen på trærne har smeltet vekk. Jeg er litt forvirret. Hva er opp og hva er ned? Er det ned det som er ned, eller er det opp det som er opp? Ble du også forvirret nå? Nå har jeg endelig fått klarhet i dette. Bildet er opp ned! Trærne vokser ikke i snø mot en blå himmel slik bildet kan gi et inntrykk av. Nei, de "vokser" i en speiling i en søledam. Jeg tok bildet den motsatte veien av slik det er plassert her. (Du får snu PC'n opp ned, så ser du bildet fra min kameravinkel.)
Et vakkert tre som vokser opp av isen.... Vannspeilinger kan være bedragerske.

Og så jaget Kong Vinter bort Tante Tø, og sa til henne at hun fikk vente litt med å feie vinteren bort. Å jage en bestemt tante Tø kan være en kamp, og som du ser har det gått skikkelig for seg. Det har gått unna så snøfillene føyk, så nå er det vinter en stund til.

1 kommentar:

Tingelingeling sa...

Hei! Jeg er så imponert over skjørtet ditt, og lurer veldig på hvordan det endte?? Det var så bra!! Håper du får en fin vår!! Gode ønsker og klem!