mandag, mars 30, 2009

En gave til en venn

Når jeg skal gi bort en gave synes jeg det er gøy å lage en annerledes innpakning. Jeg synes det kan være kjedelig med vanlig gavepapir og en bit pakkebånd med sløyfe. Gaven skal liksom være litt spesiell også utenpå. Jeg lager esker som er tilpasset gaven jeg skal gi bort, og sommerfugler er et av mine yndlingsmotiver.
Jeg koser meg med å lage esker. Papp, skjærekniv, linjaler,lim og teip finnes fram. Og det hender det er rotete på arbeidsbordet... Det er de utroligste ting som kan bli nyttige. Et par klyper er ypperlige limklemmer...
...og visste du at Ludvig Holberg kan brukes til så mangt? Eller at Hakkebakkeskogen og Kardemommeby har en felles forbindelse til Ludvig Holberg? Joda, bøker kan brukes til mer enn å lese i. De egner seg godt som presse...
Hvordan esken ble? Jo, slik...
Det er noe i utsagnet om at det er "morsommere å gi enn å få" en gave.
Å lage en eske tar litt tid, men esken blir en personlig del av gaven jeg gir bort.
Hva blir neste prosjekt? Tja, kanskje noen firkantede-påske-egg-esker til noen jeg kjenner? Jeg sier ikke mer ;-)

Ingen kommentarer: