fredag, august 22, 2008

Litt sensommertanker...

Meterologene sier sommeren er over for i år... Men skal vi alltid tro på dem? Jeg velger å ikke stole blindt på deres varsler. Det er noe eget med været her ute i havgapet på Tjøme.
Ytterst på Tjøme kan det være solrikt vær, mens det regner og tordner inne i Tønsberg (ca 1/2 times biltur unna). Værfenomenet går under navnet "Tjømevær" (iallefall i vår familie). Og er det tilfeldig at flere meterologer har hytte her ute?

Hva er vel bedre enn ligge på solvarmt svaberg, og vifte med bare tær i solnedgangen. Godt for både føtter, kropp og sinn :-)

Lyden av en tresnekke som lett "dunker" forbi er en lyd som smyger seg inn i sjela. Alle sanser får gode impulser. Disse blir til gode minnebilder i hodet som jeg kan bla i og kose meg med en gufsen vinterdag...
Solvarme skygger på bergveggen......og klatrende edderkopp i godværet. Denne ser iallefall ut som den har funnet nok mat! Jeg er ikke glad i edderkopper, og fingeren på bildet er pekefingern min.At jeg turde holde fingern så nær edderkoppen, sier du? Ingen fare. Edderkoppen krøp på utsiden av vindusruta og fingern var på innsiden av ruta. Og da var det (nesten) ikke skummelt...
En som liker å slappe av ute i sommervarmen er Pus. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvilke utrolige sitte-, ligge-, vri-seg-stillinger en katt kan få til. Men alle stillinger er ikke like stilige,da...Skyet vær med regn er mer innevær, og da finnes perlene fram. Inspirasjon og kreative tanker kan flyte fritt. Og hva det skal bli? Et oktoberrosa smykke...
...av stoffroser, glassperler, rosenkvarts, ferskvannsperler, mellomdeler i metall, krystaller, sølvperler og knapper. Så får jeg se hva det blir når det er ferdig...

1 kommentar:

merete sa...

Fint Tjøme-vær og pus i vristilling, men smykket var nå av de fineste så langt... Blir spennende å se videre!