torsdag, november 01, 2007

Nytt utseende på bloggen min..

Nå er Oktober over, og bloggen er ikke lenger rosa. Dagen i dag har gått med til å redigere bloggsiden, finne overskriftsbilde med tekst, farger og underskriften. Med veldig god støtte fra Merete gikk det bra. Hun er eksperten og har lært seg alle de kryptiske HTML-kodene, bilderedigering på høyt nivå og andre ting som jeg bare kunne drømme om.... Vi (særlig jeg) har "forsket" oss frem, gjort noen (små-) feil underveis slik at ting måtte gjøres flere ganger, hatt det gøy med utprøving og ledd litt underveis. Gjett om det har vært en prøvelse for en utålmodig sjel som meg....!
Det ligger noen tanker bak bloggens utforming: Overskriftsbildet med havet er fordi jeg elsker havet. Havet har en dobbelt betydning for meg: Når kropp og hode er urolig, er de omtrent som et opprømt hav. Like vanskelig å stille.. Samtidig er havet, og det å se og høre sjøen beroligende og godt.
Den lyseblå bakgrunnsfargen er håpefull som bare en klar sommerhimmel kan være. Den bærer med seg sol, varme, glede og en lys framtid.
De sjøgrønne overskriftene bringer med seg håpet om mange gode dager. Alvoret og sannheten bringes inn med den mørkeblå teksten.
Jeg håper du liker det nye utseende på bloggen min. Jeg har kost meg med utforming og tanker underveis. En kjempestor takk til Merete :-)
Nyt den flotte novemberkvelden, og kikk på månen som lyser opp nattehimmelen i kveld...

Ingen kommentarer: