mandag, oktober 29, 2007

Ny dag,nye bilder fra Stockholm

Har kost meg i helgen med bilder som Anette har tatt på turen vår. Gode tilbakeblikk...

Her sitter jeg og svermer alene på en av avsatsene i trappen utenfor hotellet.... (Garantert at neste gang blir det på en annen årstid(ikke så kaldt i baken:-) og med Mannen ved min side...)

Kan ikke ta seg selv så høytidlig... Ikke det beste bilde av meg kanskje, men.. Det ser da ut som jeg har det bra, og at den bakte poteten smakte! Med god mat, godt drikke (vann), godt selskap og Stockholmskartet gjorde vi oss klare for dagens dont i sentrum...

Vi lærte tre viktige ting om svensker.Det ene er at de ikke kan forskjell på opp og ned. Eller for å si det på en annen måte: De vet ikke om rulletrappa på T-banestasjonen går opp eller ned uten at det er satt opp skilt som forteller dem det! Bildet er vel en bekreftelse på at svensker er slik vi tror? Jeg er på vei opp rulletrappa, som er merket "Ej ned" ("Ikke ned"). Hvilket jo er selvfølgelig når rulletrappa går oppover, eller...? Rulletrappen ved siden av, som går nedover er for sikkerhets skyld merket "Ned". Lurer på om det virkelig er slik at svensker ikke kan se det, jeg??


Beate



Ingen kommentarer: