torsdag, desember 30, 2010

Og jul med din glede….

I dag er juletida bare glede. Jeg har vært ute på skitur, og tråkket en rundtur her på Nøtterøy. Så utrolig godt å ha snø under skia igjen, være på gamle tomter, i “mine”skoger og bare kjenne at det er godt å være til. Og det beste av alt… Jeg har herlighetene helt for meg selv! På min 2 timer skitur i dag møtte jeg ikke et menneske.

IMG_1870

Herlig silkeføre gjennom skogen fra Torød mot Vardås, før det gikk nordover mot Føykås.

skitur

Jeg gikk fra Skallestad til Vardås, så til Føykås og Skjerve, forbi gamle huset og til Kjøpmannskjær, så over Tjæregrav og via Torød og hjem.

skitur2

Fra Kjøpmannskjær til Strengsdalsvannet var det ikke kjørt opp løype, men noen hadde heldigvis tråkket der før meg, så det var fin løype. Godt med litt nedoverfart når det ellers stort sett er ganske flatt.

Vel hjemme igjen tok jeg fram niste og drikke fra sekken. Vel var det rim på jakka etter turen, men at safta skulle fryse til slush hadde jeg ikke forestilt meg!isvann

Kald saft, et eple og litt nøttesnacks smakte etter turen. Nå sitter jeg her og nyter turopplevelsene og kjenner i kroppen at jeg har vært på tur. Godt.

Og en ting er sikkert: Det blir ikke siste skituren denne vinteren :-)

navneskilt

Ingen kommentarer: