lørdag, mars 08, 2008

Lørdagskos

Lørdagsmorgen er kosetid her i heimen. Det er laaang frokost med lesing av aviser og annet lesbart som har samlet seg opp i løpet av uka. En stor, varm kopp te er også fast inventar på lørdag. Mannen har inntatt godstolen med frokost og godt lesestoff. Lesestoffet sorteres etter hva han har lest, det som skal kastes umiddelbart og det som skal kastes etterhvert. Her er orden i sakene, må vite :-) Mens Mannen nyter sin fredelige morgenstund med kafekoppen og avisa, blir jeg gjerne litt utålmodig (og det er jo ikke uvanlig til meg å være), og måtte prøve ut den nye "dingsen" Merete hadde kjøpt til meg.
Det er et lite, hendig kamerastativ med bevegelige bein og ledd. En pratisk dings som fint får plass i lomma eller i sekken på kameraturene mine. Jeg ble kjempeglad når jeg fikk denne av Merete, for jeg har siklet på en sånn en stund :-) (Takk, søs!) Og selfølgelig måtte den nye dingsen testes ut med en gang!
Stativet kan være god støtte for skjelvende hender...
...eller stå fritt på underlaget. Kjekt å ha! ( ? Eller bare en av disse "unyttige" dingsene vi omgir oss med og bare "må" ha?)
Hei. Dette er meg. Første selvportrett tatt med kamera og det nye stativet, og første selvportrett av meg i bloggen. Litt usikker ser jeg ut, og jeg lurte på hvordan det ville gå...
Nei, nå har jeg ikke tid til å sitte her mer, for jeg må ut og prøve min nye dings... God lørdag til deg fra meg :-)

2 kommentarer:

merete sa...

Noen som koser seg, ja!
Og god tur ut med det nye "ustyret"!

Ingun sa...

Hei!
Du har ein fin blog, og så mange fine bilder. Ta ein tur til min blog