søndag, januar 09, 2011

Vinterherlig!

Endelig! Nok snø til at jeg har fått meg noen fine skiturer i løypene her i nærmiljøet. Mange fine runder av ulike lengder å velge mellom. Jeg kan gå Nøtterøy på tvers – fra øst til vest og tilbake, eller halve øya på tvers, eller en liten runde rundt lysløypa. Skiturer gir fysisk aktivitet og påfyll av mye glede. De gir naturopplevelser, rike sanseinntrykk og følelsen av å være i ett med natur og elementer. Jeg elsker skiføre! Det beste er at jeg kan spenne på meg skiene utenfor døra og legge i vei. I går, lørdag, jobbet jeg, og tenkte litt betuttet at da blir det nok ikke skitur. Men jeg heiv av meg sekken og postjakka innafor døra, knasket et par knekkebrød på vei ned trappa mens jeg drakk litt saft, og fant fram skiene i boden. Og vips,var jeg på skitur:- )

Kamera har ikke fått plass i lomma, og jeg blir like fortvilet hver gang jeg oppdager gode motiver, og tenker at “søren, kamera er hjemme”. Men…. mobiltelefon er med, og den har kamera. Problemet har vært å finne ut av (og tørre å) overføre bildene til Pc’n. Det fikk jeg til i dag, så her kommer bilder fra gårsdagens skitur:

mobilbilder 056

mobilbilder 060

mobilbilder 061

Det var silkeføre og skiene gled lett på min 1 1/2 time lange skitur. Skogen var eventyrlig med mye snø på trærne og i det blålige ettermiddagslyset. Gjett om jeg koste meg :-).

Jeg planla skitur i dag, men var ikke altfor optimistisk når værmeldingen meldte varmegrader og regn…. Akk, sann. Meterologene fikk rett denne gang… regnet har trommet på ruta, snøen rast av taket og det ble innekos istedet for skitur. En ting er sikkert: Jeg har ikke gitt opp planene om flere skiturer! Når været viser seg fra en litt bedre side er jeg klar :-)

navneskilt

Ingen kommentarer: