mandag, februar 09, 2009

Tidene forandrer seg..

Årstidene har skiftet,og det er lenge siden jeg har vært her ute i "bloggland". Pc'n er fikset for lenge siden, så det kan ikke være grunnen til at jeg ikke har blogget. Kamera har vært med meg på tur både titt og ofte, og festet opplevelser og gleder til minnebrikka. Men så har bildene liksom bare blitt liggende i kamera... Det er som terskelen for å blogge er blitt så altfor høy! Jeg håper jeg nå klarer å ta det store skrittet ut over terskelen. Så her er jeg, og skal prøve å blogge en gang i blant.

Det har skjedd forandringer i livet mitt siden jeg sist skrev i bloggen. Jeg må over i annen jobb, kanskje et helt annet yrke. Og det er ikke så lett etter mange år i barnehage. Jeg har flyttet for meg selv, og leier nå leilighet rett over ganger for storesøster Merete. Det var rent tilfeldig at denne leiligheten ble ledig da jeg var på jakt etter et nytt bosted. Det er godt å ha Merete og foreldrene mine nær meg i en tid som har vært, og er, så vanskelig. Sakte men sikker kommer kreftene og gledene tilbake.
Her er mitt nye bosted. Ser du hjertet på veggen? De to vinduene der er inn til meg. Jeg trives godt, det er et stille og godt nærmiljø. Jeg har fint turterreng langs sjøen og kort vei til bussen. Bli med meg en tur ut i nabolaget mitt og se hvordan det blir her i Tønsberg når Kong Vinter brer sin hvite kappe tungt over alt og alle. Disse her ble kanskje ikke så fornøyde over Kong Vinters plutselige besøk...

Men noen var fornøyde, og kanskje like glad i snø som jeg?


På parkeringen står det et skilt som sier "Parkering forbudt", men det er nok unødvendig med et slikt skilt nå om dagen. For hvem ville vel parkere her?

Det er flott ved sjøen om sommeren, men det er utrolig vakkert om vinteren også.


Jeg liker snø. Jeg liker når det snør tett og vinden blåser,og jeg kan gå ut og kjenne på været. Jeg liker snø som glitrer en vitersoldag. Jeg elsker når det bli nok snø til å gå på ski og ake, eller lage snøskulpturer. Jeg liker at snøen legger seg som et rent, hvitt og lunende teppe over omgivelsene, og lyser opp mørke vinterkvelder. Hva er vel vakrere enn solnedgang eller måneskinn over nysnøen?

Ingen kommentarer: